مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور مشخص شد + فیلم درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس ۴۷ امدادگر و تجهیزات ویژه روسیه در راه تبریز + فیلم هلال احمر عراق: ۱۰ تیم‌ امداد و جستجو را برای کمک به ایران آماده کردیم کنعانی: کارگزاران دستگاه دیپلماسی برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان ایشان دعا می‌کنند همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید + فیلم بیانیه وزارت امور خارجه درباره حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور منتشر شد تماس مراجع عظام تقلید با رئیس دفتر رئیس‌جمهور رصد لحظه به لحظه پهپاد آکینجی در جستجوی هلی‌کوپتر رئیس جمهور + لینک آنلاین جهاد اسلامی: با نگرانی پیگیر سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران هستیم سقوط پهپاد رزمی آمریکایی «ام کیو ۹» در مرکز یمن درباره آکینجی، پهپاد ترکیه که برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران آمد + عکس و مشخصات فنی بایدن پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد روسیه ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای اعزام می کند حضور پدر آیت‌الله آل هاشم در دفتر ایشان + فیلم وزیر خارجه ایتالیا: در حال پیگیری تحولات حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران هستم سرکوب تظاهرات صهیونیست‌ها در تل‌آویو + فیلم دستیار پوتین در تماس با مخبر: روسیه با تمام قوا کنار ایران است فرمانده سپاه عاشورا: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید + فیلم
سرخط خبرها

۴۵ هزار خودروی ایرانی به بلاروس می‌رود| رشد ۱۱.۶ درصدی صنعت در پاییز ۱۴۰۱+ فیلم

  • کد خبر: ۱۵۵۰۹۵
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
۴۵ هزار خودروی ایرانی به بلاروس می‌رود| رشد ۱۱.۶ درصدی صنعت در پاییز ۱۴۰۱+ فیلم
وزیر صمت اعلام کرد که رشد صنعت در پاییز امسال ۱۱.۶ درصد بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدرضا فاطمی‌امین در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به سفر رئیس‌جمهور بلاروس به تهران و امضای نقشه‌راه و هفت سند همکاری بین دو کشور اظهار داشت: خوشبختانه توافق‌های بسیار خوبی بین تهران و مینسک شکل گرفته و تا حدی هم عملیاتی شده است. برای نمونه ما در کشور به کود پتاس به عنوان کودکشاورزی نیاز داریم که می‌توانیم از بلاروس وارد و در مقابل مس به این کشور صادر کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همکاری در حوزه خودرو بین دو کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: توافق بسیار خوبی برای صادرات ۴۵ هزار خودرو در طول دو تا سه سال آینده به بلاروس امضا شده که ارزش این قرارداد نزدیک ۴۵۰ میلیون ارزش این قرارداد است. کل حجم صادرات ایران به بلاروس سالانه حدود ۱۶ میلیون دلار در سال است در حالی که در این قرارداد به یک‌باره برای یک تجارت ۴۵۰ میلیون دلاری توافق شد و این نویدبخش توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور است.

فاطمی‌امین درباره دیدار با وزیر صنعت بلاروس و تهاتر کالا‌ها با این کشور گفت: زیرساخت‌های مالی میان ایران و بلاروس تا حد زیادی فراهم شده است یکی از موضوعات همین موضوع تهاتر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنانش با ارائه آمار رشد بخش صنعت، معدن و دانش‌بنیان کشور، با بیان اینکه در بخش تولید، دانش‌بنیان و اشتغال عملکرد مطلوبی را در صنعت شاهد هستیم، ابراز امیدواری کرد که در سال آینده نیز این روند ادامه یابد.

فاطمی‌امین با یادآوری اینکه فعالان اقتصادی نیز با تلاش خود در سال جاری موجب رشد اقتصادی در حوزه‌های مختلف صنعتی شدند، افزود: امیدواریم که این روند در سال آینده شتاب بیشتری داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد ۹ ماهه بخش صنعت کشور اظهار داشت: در این مدت بخش صنعت رشد ۸ درصدی را تجربه کرد در حالی که در مدت مشابه پارسال این شاخص ۳.۳ درصد بود. در این مدت بخش معدن نیز رشد اقتصادی ۲.۹ درصدی را تجربه کرد، که این شاخص پارسال منفی ۱ درصد بود. در فصل پاییز رشد بخش صنعت ۱۱.۶ درصد بود که رشد بالا و مطلوبی است.

وی تاکید کرد: در طول دوره دولت سیزدهم رشد بخش صنعت میانگین ۶.۸ درصد بوده که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم این میزان رشد ۲ درصد بود. یعنی در دولت سیزدهم بیش از سه برابر میانگین تولید در دولت‌های قبل رشد تولید داشتیم.

فاطمی‌امین با یادآوری اینکه کل رشد اقتصادی کشور در ۹ ماهه امسال ۳.۷ درصد بوده است، که بخش صنعت با ۱.۱ درصد بیشترین سهم را دارد، بیان داشت: در بخش سرمایه‌گذاری نیز در پاییز امسال بیش از ۲۸ درصد رشد سرمایه گذاری داشتیم و  بخش ماشین آلات ۱۹.۷ درصد رشد را ثبت کرد. از سوئی طبق آمار مرکز آمار ایران، اشتغال گروه صنعت در پاییز امسال به بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید که بسیار مطلوب است و روند فزاینده دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به توافق این وزارتخانه با معاونت علمی ریاست جمهوری به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۴ هزار قطعه در صنایع سنگین و فولاد برای ساخت داخل به شرکت‌های دانش بنیان عرضه شده است.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->